Anime Studio ve bu blog hakkında...


Anime Studio, arkaplanda Flash teknolojisini kullanan ve ağırlıklı olarak 2 boyutlu karakter animasyonları ve çizgi filmler hazırlamaya yardımcı olan bir animasyon programı. Ancak programı bununla sınırlamak biraz haksızlık olur. Aslında yapabilecekleri kullanan kişiyle sınırlı dersek daha doğru olur.

Program ilk olarak Moho adıyla piyasaya çıktı ve geliştirildi. Daha sonra 5. sürümüyle birlikte e-frontier firmasına geçti ve ismi Anime Studio olarak değiştirilerek yeni özellikler kazandı. Şu anda ise programı Smith Micro yazılım firması geliştirmeye devam ediyor. En son 5.6 sürümünden 6. sürümüne geçildi ve daha gelişmiş özellikler kazandı.



Anime Studio'yu benzerlerinden ayıran en temel özelliği 2 boyutlu vektör veya resim halindeki karakterlere iskelet giydirerek animasyon yapılmasına imkân vermesi. Bu özellik, programa hakim olunduğunda ciddi zaman kazancı ve esneklik sağlıyor. Hatta son olarak Adobe Flash'da son sürümü CS4 ile birlikte bu iskelet sistemine geçiş yaptı. (Anime Studio'dan yaklaşık 5 sene sonra ama olsun :)

Kısaca Anime Studio böyle bir program. Ben de programla ilgili neredeyse hiç Türkçe kaynak olmaması hasebiyle, aşmış bir uzmanı olmasam da az çok birşeyler anlatabilecek kadar programa hakim olduğum için böyle bir blog-eğitim sitesi yapmaya karar verdim. (hatta yaptım)

Sitede; Dersler başlığında kendi hazırladığım video dersleri, Yeniler başlığında programla ilgili haberleri ve gelişmeleri, Çalışmalar başlığında hem kendime ait, hem de diğer kullanıcıların yaptıkları animasyon örneklerini, Dosyalar kısmında ise örnek program dosyalarını ve diğer işe yarayabilecek dosyaları bulabilirsiniz. Umarım bunların arasında işinize yarayacak birşeyler çıkar...


Not: Programın resmi sitesi demosunu indirmek için bile kredi kartı bilgilerini istiyor. Bu yüzden bir indirme linki veremiyorum ve programı temin etme işini sizin hayal gücünüze havale ediyorum ;)

0 yorum:

Yorum Gönder